Projekti “MAP- Mapping Digital Methods Applied in Adult Education in Partnership” väljund

Valladolidi Ülikool osaleb Erasmus+ projektis “MAP – Mapping Digital Methods Applied in Adult Education in Partnership”. Projekti põhirõhk on heade praktikate vahetamisel partnerriikide vahel (Ungari, Rumeenia, Saksamaa, Eesti ja Hispaania). Projekt kestab kaks aastat, algus jaanuaris 2022. Lõppeesmärgiks on, et erinevad partnerid laiendaksid ja vahetaksid oma töövahendeid digipädevuste koolitamise valdkonnas.

Esimene rahvusvaheline kohtumine toimus 9. ja 10. juunil 2022 Békéscsabas, kus Ungari partnerid tutvustasid erinevaid häid praktikaid, mida nende riigis kasutatakse digipädevuste arendamiseks.

Teine rahvusvaheline kohtumine toimus 26. ja 27. oktoobril 2022 Valladolidis (Hispaania), kus Valladolidi Ülikool oli projektikohtumist ettevalmistanud organisatsioon. Nende kahe päeva jooksul kuuldi ja nähti, kuidas arendatakse digipädevusi erinevatele sihtgruppidele

Esimene ettekanne – Valladolidi linna Rondilla piirkonnas töötab Fundación Rondilla. Ühingu erinevate tegevuste hulgas on üheks eesmärgiks vähendada haavatavate rühmade digitaalset lõhet. Selleks arendavad nad arvuti alg- ja täiendõpet, nutitelefonide kasutamist, tööotsingut Interneti kaudu ja veebipõhiseid haldusprotseduure.

Teine ettekanne – Valladolidi ülikooli õppeinnovatsiooni ja digitransformatsiooni prorektori ettekanne, kus ta tutvustas ülikooli kahte projekti:

· The FORMCOMPDIGCyL on platvorm, kus on kogu ülikooli kogukonna materjalid digioskuste koolitamiseks.

· Projekt DigicompEdu: tegeleb ülikooli õppejõudude digioskuste parandamisega.

Ka Riiklik Tööhõiveamet (PES) tegeleb digioskuste parandamisega. Sinna on haaratud teemad kuidas arendada maanaiste digitaalset kirjaoskust.

Hispaanias on loodud täiskasvanute koolituskeskused (CEPA), et edendada täiskasvanute elukestvat õpet ja võimaldada neil tulla toime tänapäeva ühiskonna väljakutsetega. Kohtumisel esitleti kahte erinevat keskust, mis neid eesmärke toetavad; üks, mis töötab inimestega Valladolidi linnas, ja teine, mis töötab maapiirkondades. CEPA Muro puhul tegeleb see digioskuste omandamise koolitustegevusega, digitaalsete õppematerjalide ning digiseadmete ja õpperakenduste kasutamisega Valladolidi linnas. CEPA Olmedo tegeleb digioskuste arendamisega maapiirkondades.

Piirkonnas Junta de Castilla y León on digitaaloskuste arendamiseks spetsiaalsed keskused nimega CYL Digital. Nendes keskustes viiakse ellu erinevaid tegevusi: tehnoloogiakasutuse mentorlust, digioskuste baas- ja kesktaseme koolitust kohapealsete ja veebikursustega ning digioskuste sertifitseerimis eksameid.

Lõpetuseks tutvustati, kuidas toimub Fundación Secretariado Gitano kaudu digitaalsete oskuste arendamine mustlaste kogukonnale. Programmi ACCEDER raames edendatakse digioskuste omandamist, mille lõppeesmärk on hõlbustada selle haavatava rühma tööturule

integreerimist. Empleando Digital programmi eesmärk on parandada haavatavate inimeste tööalast konkurentsivõimet, edendades erinevate digitaalsete tööriistade kasutamist.

Kõik kohtumisel kuuludud ja nähtud head praktikad koondatakse projekti jooksul ühte väljaandesse, mida saavad kasutada kõik huvilised.

Järgmine projektikohtumine toimub 06. – 07. Märtsil 2023 Eestis ja seda korraldavad Tallinna Polütehnikum ja Estonian Fielbus Competency Centre.

The University of Valladolid participates in the Erasmus+ project “MAP – Mapping Digital Methods Applied in Adult Education in Partnership”. The main focus of the project is on the exchange of good practices between partner countries (Hungary, Romania, Germany, Estonia and Spain). The project will run for two years, starting in January 2022. The ultimate goal is for the various partners to expand and exchange their tools in the field of training digital competences. 

The first international meeting took place on 9 and 10 June 2022 in Békéscsaba, where Hungarian partners presented a range of good practices used in their country to develop digital competences. 

The second international meeting took place on 26 and 27 October 2022 in Valladolid (Spain), where the University of Valladolid was the organisation that prepared the project meeting. During these two days, the participants learned how digital competences are developed for different target groups. 

The first presentation was by Fundación Rondilla that operates in the Rondilla district of the city of Valladolid. Among the various activities of the association, one of the goals is to reduce the digital divide between vulnerable groups. To do this, they develop basic and advanced computer training, the use of smartphones, job search via the Internet and online administrative procedures. 

The second presentation was by the Vice-Rector for Educational Innovation and Digital Transformation at the University of Valladolid, where he presented two projects of the university: 

· The FORMCOMPDIGCyL is a platform with materials from the entire university community for training digital skills. 

· Project DigicompEdu: aims to improve the digital skills of university lecturers. 

The Public Employment Service (PES) is also working to improve digital skills. It covers topics on how to develop the digital literacy of rural women. 

In Spain, adult education centres (CEPA) have been set up to promote lifelong learning for adults and enable them to meet the challenges of today’s society. The meeting presented two different centres supporting these objectives; one that works with people in the city of Valladolid, and another that works in rural areas. In the case of CEPA Muro, it is engaged in training activities on the acquisition of digital skills, the use of digital learning materials and digital equipment and learning applications in the city of Valladolid. CEPA Olmedo is engaged in the development of digital skills in rural areas. 

In the region of Junta de Castilla y León there are special centers for the development of digital skills called CYL Digital. These centres carry out various activities: mentoring in the use of technology, basic and intermediate digital skills training with on-site and online courses, and digital skills certification exams. 

Finally, it was presented how digital skills development for the Romani community takes place through Fundación Secretariado Gitano. The ACCEDER programme promotes the acquisition of digital skills, with the ultimate aim of facilitating the integration of this vulnerable group into the labour market. 

The Empleando Digital programme aims to improve the employability of vulnerable people by promoting the use of various digital tools. 

All the good practices that were owned and seen at the meeting will be brought together during the project in a single publication, which can be used by all interested parties. 

The next project meeting will take place from 6 to 7 May 2023 in Estonia and is organized by Tallinn Polytechnic School and Estonian Fielbus Competency Centre.