Tarkvaraarenduse esmakursuslaste esimesed koostöösammud

IT akadeemia õpilased ülesannet lahendamas. Autor: Lea Kreinin

Tallinna Polütehnikumis õpivad IT akadeemia erialadel nii eesti kui ka vene emakeelega noored, kes igapäevases õppetöös õpivad erinevates õpperühmades. Tarkvaraarendaja eriala eeldab noortelt lisaks erialasetele teadmistele ka koostööoskusi, keeleoskustest rääkimata.

Esmakursuslaste koostööprogramm algas 1. märtsil, kus kaks Tarkvaraarendaja õpperühma (TA-21E ja TA-21V) käisid üheksoos kinos „Artis“, vaatamas uut Eesti mängufilmi „Soo“. Õpilasi saatsid sotsiaalpedagoog, eesti keele, ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetajad ning rühmajuhatajad.

Igapäevases koolitöös seni väheseid kokkupuutepunke omavate rühmadele järgnes 8. märtsil lõimumisüritus kooli aulas, kus sotsiaalpedagoog Viivika Volti juhtimisel mängiti erinevaid tutvumismänge. Seejärel jaotusid osalejad kümnesse võistkonda, et mõõtu võtta viktoriinis, kus olid küsimused nii üheskoos vaadatud filmist kui ka Oskar Lutsu novellist „Soo“. Kolme parimat võistkonda, lisaks kõigile osalejatele mõeldud kiidusõnadele, tunnustati ka väikese šokolaadiga.

Mänguline koolitund lõi nii mõnegi uue sõprussuhte, lisas senistele teadmistele juurde detaile Eesti ajaloost ja ühiskonna kujunemisest ning julgustas vene emakeelega õpilasi rääkima oma eakaaslastega eesti keeles. Õpetajate sõnul esimene kohtumine õnnestus ja plaanitakse juba ka järgmisi koostööüritusi, ettevalmistamaks noori häkatonideks, kutsemeistrivõistlusteks ja loomulikult ka tulevikuvaates – õpinguteks kõrgkoolides ning tööks rahvusvahelistes tarkvarafirmades.